Product zoeken

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras nibh lectus, facilisis eget libero eu, ornare tempus libero. Integer tristique luctus magna, eget semper sapien blandit sit amet. Suspendisse ut sodales ligula.

Arriva I Campagne o.b.v. weather-targeting op Facebook

Voor de Nederlandse vervoersmaatschappij Arriva hebben wij binnen Facebook een campagne opgezet waarbij de actuele weersomstandigheden de basis vormen van de campagne.

Onderzoek

Bij Arriva blijkt namelijk uit onderzoek dat de kaartverkoop bij de buschauffeur hoog is op dagen dat het weer slecht is (redelijk logisch natuurlijk). Het inzetten van advertenties op basis van de weersomstandigheden is daarom een slimme zet om het adhoc gebruik van de bus te stimuleren. Wanneer het regent of hard waait, zijn mensen eerder geneigd om de bus te pakken.

Regent of hard waait

Het bijzondere aan deze campagne is dus dat deze advertentie alleen uitgeleverd wordt op het moment dat het regent of hard waait. Dit betekent dat als het in Leiden regent wordt de advertentie getoond aan mensen die zich op dat moment in Leiden bevinden, maar als het in het naastgelegen Leiderdorp droog is dan wordt daar geen advertentie getoond.

Advertentievarianten

Tevens zijn er 2 advertentievarianten waarbij de juiste variant aan de juiste weersomstandigheid wordt gekoppeld:

Werking

Hoe werkt dit? Via meteogegevens op internet wordt gekeken of er binnen een bepaald gebied neerslag valt of hard waait. Indien dit het geval is, wordt de campagne automatisch getoond.

Weather-targeting is geen reguliere targetingsoptie binnen Facebook. Om dit mogelijk te maken moeten er scripts geschreven worden, API koppelingen gemaakt worden etc. Zuiver Media heeft hiervoor de juiste specialisten in huis!

Ook benieuwd naar de juiste targeting om de boodschap extra relevant te maken? Neem dan contact met ons op.

Blogs