Product zoeken

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras nibh lectus, facilisis eget libero eu, ornare tempus libero. Integer tristique luctus magna, eget semper sapien blandit sit amet. Suspendisse ut sodales ligula.

Mobile advertising

Anno 2019 wordt de mobiele telefoon overal gebruikt. In het OV, langs de lijn, in de supermarkt, op de wc, in de sportschool en ga zo maar door. Gebruikers willen iets vinden, doen, kopen of ergens naartoe gaan. En alles het liefst zo snel mogelijk. Via mobile advertising kun je slim inspelen op deze micro-momenten en de smartphoneverslaafde consument gericht bereiken.

De laatste jaren is er een explosieve groei in mobiele mediaconsumptie. De verwachting is dat deze groei doorzet en dat mobile steeds meer functies overneemt van traditionele media. Dit betekent ook een groei in micromomenten: niet alleen in het checken van het weer, verkeer en nieuws, maar ook een toename in aankopen en transacties. Kortom, de consument gaat zijn/haar telefoon voor steeds meer doeleinden gebruiken. En hier moet je als adverteerder slim op inspelen!

Adverteren via mobile kan invulling geven aan diverse doelstellingen. Met slimme targetingsstrategieën kun je gericht je doelgroep bereiken op het juiste moment. Hieronder hebben we er een aantal opgesomd die mooie kansen bieden voor adverteerders:

Hyperlokale zichtbaarheid realiseren

Met hyperlokale targeting kun je zichtbaar zijn op specifieke locaties of plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Evenementen
  • Locaties zoals sportvelden, salons, woonboulevards of winkels (van concurrenten)
  • Specifieke woonwijken met bijv. type inkomen/woning
  • Bus- of treinstations

Meetbaar maken van offline winkelbezoeken

Middels een integratie van data zijn wij in staat om winkelbezoeken transparant te maken. Hierbij wordt voornamelijk gebruikt gemaakt van GPS locatiesignalen, maar ook Wi-Fi, locatiehistorie en Google maps.

Versterken van buitenreclame

Een slimme manier om je buitenreclame te versterken is door mobiele uitingen te serveren rondom OOH objectlocaties zoals stations of bushokjes. Hiermee versterk je de exposurewaarde van de OOH inzet en creëer je een tweede contactmoment. Daarnaast kun je middels een actiematige uiting de doelgroep aanzetten tot websitebezoek of aankoop.

Mediasync TV

Deze techniek houdt in dat op het moment dat de TV commercial wordt uitgezonden wij een mobiele uiting serveren. Hiermee spelen we in op het gelijktijdig consumeren van TV en mobiel. Ook verhoog je de contactfrequentie en kun je de consument direct naar de website navigeren.

Adverteren met chatbanners

Met chatbanners kun je via een chatbot het gesprek aangaan met de gebruiker. Op deze manier kun je de oriënterende gebruiker direct te woord staan en hem/haar hiermee verder de salesfunnel in navigeren.

Dynamische targeting

Met dynamische targeting wordt een advertentie geserveerd o.b.v. waargenomen locatie, tijd en weersomstandigheden. Op die manier kun je alleen zichtbaar zijn rondom een relevant moment of locatie. Denk bijvoorbeeld aan een aanbieder van regenkleding, die alleen zichtbaar is op regenachtige dagen.

Tot slot biedt mobile advertising enorm veel mogelijkheden tot creatie. Hiermee verleid je eenvoudig consumenten om te interacteren met jouw merk. Nieuwsgierig geworden? Check de Wecycle case en lees hoe we voor hen een effectieve mobiele campagne hebben verzorgd.

Blogs