Product zoeken

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras nibh lectus, facilisis eget libero eu, ornare tempus libero. Integer tristique luctus magna, eget semper sapien blandit sit amet. Suspendisse ut sodales ligula.

Facts & Figures

3
Bereik campagne
307.390
Gemiddelde contactfrequentie
3.2
GRP’s
221

No Business like Toy Business

In november en december vliegen de speelgoedfolders de deur uit. Kinderen gaan ijverig aan de slag met hun verlanglijstje en kruizen naar hartenlust hun meest favoriete producten aan. De tijd om als speelgoedfabrikant aanwezig te zijn en te zorgen dat jouw producten op de shortlist van de kinderen komt.

Ook voor Spectron (distributeur van diverse speelgoedmerken) is de decembermaand de belangrijkste periode. Hoe zorgen we ervoor dat één van haar producten, Gemmies, op het verlanglijstje terecht komt? Voor kinderen geldt een zelfde customer journey als voor volwassenen, daarom maken we ook hier gebruik van See, Think, Do en Care.

See, Think, Do en Care

De see fase zorgt ervoor dat de doelgroep jouw product ziet en kent. Een groot massamedium zoals televisie of radio is hierbij de belangrijkste stimulator. In de think-fase gaat de doelgroep nadenken over het product, met als uiteindelijk doel “do”. Al snel is de wens ontstaan om Gemmies 3 weken lang zichtbaar te laten zijn op televisie, zodat niet alleen de productnaam geladen wordt, maar ook de gemiddelde contactfrequentie hoog genoeg is. Omdat een intensieve televisieflight kostbaar is, en budgetten niet oneindig zijn, maakt Spectron graag gebruik van de expertise van Zuiver Media.

Specifieke inkoopmethode

We hebben gekozen voor een specifieke inkoopmethode, waarbij we 100% invloed hebben op de sturing. Dit hebben we vervolgens geoptimaliseerd door:

  • Zorgvuldige programmaselectie en dagelijkse optimalisatie
  • Variatie van grote bereiksblokken zoals Het Sinterklaasjournaal, Freeks Wilde Wereld en Het Klokhuis
  • Alleen zichtbaar zijn op retaildagen (do t/m za)

Met onze unieke tools hebben we inzicht in welke programma’s door de doelgroep bekeken wordt. Daarbij is gekozen voor “Kidstime”.

Kidstime

“Kidstime is de brede inkoopmethode gericht op kinderen. YourTime Kids/sturing is de specifieke inkoopmethode waarbij zelf programmering kan worden gekozen.

Door te sturen op avondprogrammering zijn niet alleen de meisjes bereikt, maar ook ruim 39% van de meekijkende ouders. We kunnen terugkijken op een geslaagde televisieflight, die kostenefficiënt is ingekocht. Op 5 december heeft Sinterklaas vele meisjes blij kunnen maken met hun eigen Gemmies product.

Cases